Ne bucurăm să vedem interes pentru sănătate și nutriție. Din păcate despre B12 veți auzi multe povești însă ce e sigur este că o carență de B12 (care poate fi depistată atât la nonvegani cât și la vegani) poate fi extrem de dăunătoare. Singura sursă sigură de B12 este suplimentul alimentar, preferabil drajeu sublingual sau lichid sublingual pentru absorbție eficientă. Fiind o vitamină solubilă, surplusul este eliminat din organism, deci supradozarea nu ar trebui să fie ub motiv de îngrijorare (decât în cazurile în care vă eate contraindicată de către medicul dumneavoastră pentru anumite condiții). Însă poate fi consumată săptămânal de cei care își fac totuși griji de o doză mai mare.

Conform datelor științifice existente, noi recomandăm suplimentarea pe lângă o alimentație din plante echilibrată.
Dacă nu sunteți siguri, puteți cere o analiză medicală de laborator – valoarea de B12 (din sânge), valoarea acidul metilmalonic (sânge) și homocisteina (sânge sau urină) – aceste valori pot depista o posibilă carență.

Vă rugăm consultați-vă cu medicul dumneavoastră sau cu un nutriționist vegan.
Eu iau supliment de vitamina B 12 de la firma Solgar, ciancobalamina si se asimileaza foarte bine.

Vitamina B12 in dietele vegane a fost sursa de mituri si controverse. Desi rareori acest lucru se intampla intr-un timp scurt, daca nu consumati B12 in mod constant prin intermediul suplimentelor alimentare sau al produselor fortificate, exista riscul sa dezvoltati probleme de sanatate.